Zomaer... - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van familie rog - WaarBenJij.nu Zomaer... - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van familie rog - WaarBenJij.nu

Zomaer...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg familie

18 April 2010 | Nederland, Scheveningen

Wat zijn we wel eens ongelovig,eerst zien dan geloven.Zo lagen we van de week te vissen boven Terschelling,boven de botenlijn.En daar zie je ook wat voorbij varen.Vrijdagmorgen ging er een Container schip voorbij van 398 meter lang 54 meter breed.Een gigantische gevaarte.Zal je een visserman wakker maken die een kleine 100 jaar geleden geleefd heeft op de zeilen en alleen een kompas aan boord,die zal ook ze eigen ogen niet geloven..En al heeft Scheveningen dan wel een haven,deze zal er zeker niet in passen.Zo zijn de vissersschepen ook steeds groter geworden.De eerste hektrawler kon in een stookje een 78 pak vis weg vriezen.De grootste hektrawler vandaag de dag vriest per dag een 12.000 pak markreel weg,Zeg dat er 45 makrelen in een pak zitten dan praten we hier over 540.000 makrelen.En kunnen ze in Katwijk dan geen 8 makreeltjes vinden voor de rookwedstijd voor die twee scheveningers.Dat is toch ook ongeloofelijk.En Anton dat je in Katwijk niet kan winnen, je mot is gewoon wat mooie makreeltjes gaan roken..Maar ja niet te negatief over die Katwijkers want dan krijg ik ruzie met me super lieve schoonzus.Want een goeie Katwijker is altijd nog beter als een slechte scheveninger.Dus die slechte organist is geen haar beter.Nee niet te grove reacties.En als Erwin Schot het met ze schoonvader niet voor elkaar krijgt.En we niet met die rookwedstijd mee mogen doen.Zullen we dan 1 oktober uit protest bij het stadhuis inplaats van rijst makrelen gaan gooien?Zomaar een optie hoor!!misschien dat jullie ook andere opties hebben.Nou de groeten van de drie rogjes.
Ps. We zullen ze een makreeltje laten ruiken.

• 18 April 2010 - 16:36

Aai:

ben ik de eerste

• 18 April 2010 - 16:40

Dees:

jaaaaa...goed zo Aai..je bent lekker adrem!!
    Niks beter te doen??

• 18 April 2010 - 16:40

Aai:

ook de eerste die een makreel gaat gooien ik heb er 80 in de vriezer liggen die komen hard aan

• 18 April 2010 - 17:27

Yda Voorbarig:

Als jullie niet mee mogen doen kan je ook makrelen door erwin zijn brievenbus gooien. Lekker luchtje voor de huwelijksnacht en weer eens wat anders dan ballen van piepschuim

• 18 April 2010 - 17:39

De Pestkop:

Hi danny ,
    heb je wat gemerkt aan je fiets ??

• 18 April 2010 - 18:47

Pieter:

hoor ik gooien gaan we rien plat gooien?
    dan ben ik van de partijen in de zomer ook hoor

• 18 April 2010 - 19:00

Vrouw Van..:

hey pieter..

we hadden je gemist..
    gelukkig dat je er weer bent!!

• 19 April 2010 - 07:04

AvdH:

Misschien moeten jullie maar een boek gaan schrijven, want het blijft boeien..!

• 19 April 2010 - 16:05

Eline:

Uit vertrouwde bron heb ik het verlossende woord vernomen!!
    Er zijn 3 plekken voor ons gereserveerd op de boulevard!! Er schijnt zelfs een speciaal ontvangst voor ons Scheveningers geregeld te zijn!!

• 19 April 2010 - 16:09

wat geweldig zeg....
    HET FEEST KAN BEGINNEN..

• 19 April 2010 - 18:37

Dees:

Anton bedankt voor de info voor Koninginnedag op Kattuk..
    Ik gaat het even lezen vanavond...we moeten wel goed voorbereidt daar aankomen ja toch?

• 19 April 2010 - 18:52

Zeevalk:

De loden kogel is door de Katwijkse Kerk.
    Door enige druk uit te oefenen op die looddieven is de inschrijving van de drie Scheveningers nu een feit. Dus de deelnemers kunnen gaan oefenen in het geven van rooksignalen: "Wij zullen winnen"
    Ik heb gezegd dat er een hele grote Scheveningse invasie zal plaatsvinden op Koninginnedag. Dus komt allen en neemt familie, vrienden en kennissen mee naar de WURFT van KATTUK. Laat zien dat wij als Scheveningers niet bang zijn voor die Katwijkers.
    Zegt het voort, zegt het voort!

• 19 April 2010 - 21:17

Iov MENT:

Fantastisch!

ANTON, bedankt he! HELEMAAL GEWELDIG..dat heb je maar MOOI geregeld!!!

Wat zouden we moeten beginnen zonder Anton. Dé schakel tussen Kattuk en Scheveningen.

• 19 April 2010 - 21:50

Erwin:

haha

jaja pappa A vond die makrelen in de bus van zijn geliefde aanstaande schoonzoon niet zo goed idee...zo zie je maar dan is alles ineens snel geregeld:)
    in de willy sluiterstraat zitten ze met smart te wachten op het resultaat dus...
    stel ze niet teleur.
    o ja de oranjevereniging is inmiddels op de hoogte van deze site dus wellicht binnenkort wat reacties van onze noordelijke rivalen:)
    succes mannen.
    ojaa eerst vrijdag nog zingen dus dan kenne jullie alvast je stem laten klinken.

• 20 April 2010 - 06:52

Danny:

nou dat hebtie toch maar mooi geregeld die ome zeevalk!
    helaas zijn er een aantal in ons midden die dat weekend andere verplichtingen hebben...
    maargoed is er nog iemand die gaat filmen in kattuk?? dat moet natuurlijk wel vastgelegd worden als er 3 scheveningers het podium betreden... en er 3 scheveningse vlaggen worden gehesen... en! het scheveningse volkslied wordt gezongen:D

• 20 April 2010 - 13:02

Karel:

Dan moeten we wel een goede dirigent hebben die het volkslied en de andere liedjes kan dirigeren......ik stel Wim van der Harst voor????

• 20 April 2010 - 13:06

Van Grunsven:

De paarden worden donderdag 29 april van stal gehaald,vertrek 's avonds om 20.00 uur vanuit de Jan van Houtstraat.Verwachte aankomst in Katwijk vrijdag 30 april rond de klok van 9.00 uur.
    (bij deze adviseer ik iedereen die meegaat een deken/regenhoes mee te nemen,voor het geval dat!)

• 20 April 2010 - 13:09

Sam:

Voor t Scheveningse volkslied heb je toch geen dirigent nodig....gewoon 2 emmers met stont..2 emmers met stront..enz.enz.

• 20 April 2010 - 13:10

Urf:

Post uit Kattuk op de mat..waarschijnlijk een bevestiging van de inschrijving. Onze Scheveningse mannen mogen dus echt meedoen.

Wie gaat er filmen op 30/04/10?

• 20 April 2010 - 13:13

Marjan&lotte:

Onze camera is helaas al bezet voor jullie,denk toch dat jullie er zelf 1 moeten kopen.Als jullie op Scheveningen geen winkel kunnen vinden zijn er hier in Katwijk winkels zat die ze verkopen (is maar een suggestie)

• 20 April 2010 - 13:21

Danny:

ja dat is natuurlijk wel leuk, een camera uit katwijk... alleen die camera's in kattuk zijn allemaal zo zwaar.... dat komt vast door al dat... nou ja je weet wel

misschien kan leendert filmen?

• 20 April 2010 - 13:23

Urf:

Het gaat er niet om dat we een camera zoeken...die zijn er namelijk genoeg...maar het gaat er om WIE er wil filmen. De helft van de harde kern van deze site is namelijk op kamp en wil na afloop natuurlijk met veel plezier de beelden bekijken...

• 20 April 2010 - 13:47

Danny:

goedzo urf! jij snapt em!

• 20 April 2010 - 14:36

Sjaak:

precies en de rokende mannen zijn hoogstwaarschijnlijk in beschonken toestand omdat het visje moet zwemmen

• 20 April 2010 - 14:39

Hey Irf,

ook een envelop op de mat..hahaha
    Bar belde al op..hij had het nieuws al per POSTDUIF ontvangen haha
    Dat filmen komt wel goed..Leendert is daar erg goed in en Ome Wim kan goed dirigeren!!
    Dus al met al zal het vast gezellig worden!

• 20 April 2010 - 14:41

Bert Den Hertog:

ik wil jullie wel begeleiden op het orgel die dag... aangezien die mislukte organist in driebergen zit

• 20 April 2010 - 20:09

Scheveninge,

Scheveninge,ik roop "t ker op ker,
    "k ben zo gros op Scheveninge,
    Want wat wul een mens nog mer,
    Want wat wul een mens nog mer?

Hoe gaat eigenlijk het Kattuks volkslied?

• 20 April 2010 - 22:25

Kattuks volkslied
    Kattuk is toch heal wat mooier as Skeaveling,
    Kattuk is de plaets waer iens me kakstoel sting.
    En waer je kakstoel head e'staan,
    daer wul je toch iet mear van daen,
    Kattuk an de Waetering, an de Waetering.

Vertaling:
    Katwijk is toch heel wat mooier dan Scheveningen,
    Katwijk is de plaats waar ooit mijn kakstoel stond,
    En waar je kakstoek heeft gestaan,
    Daar wil je toch nooit meer vandaan,
    Katwijk aan de Watering, aan de Watering.

Leer van buiten!

• 21 April 2010 - 06:43

Sam:

Hoe lang bestaat de oranjevereniging van Scheveningen eigenlijk????

• 21 April 2010 - 06:57

Marjan&lotte:

Hoelang bestaat de Scheveningse oranjevereniging???

• 21 April 2010 - 06:57

Hebben jullie die dan???

• 21 April 2010 - 07:08

Danny:

natuurlijk hebben wij die!
    en onze voorzitter dhr. M. Pollie is ook nog eens reserve koning!...

ik bedoel maar....:P

• 21 April 2010 - 07:12

Samson:

Jaja, Kattuk heeft er 4 en de grootste van Nederland. Nou gefeliciteerd! De vereniging is opgericht in 1913! Van de 11 bestuursleden was maar liefst 1 kattuker te vinden! De andere 10 kwamen uit Wassenaar, Noordwijk, Rijsburg en jawel Scheveningen!! WELTERUSTEN!!

• 21 April 2010 - 07:20

Zeevalk:

Om jullie uit de droom te helpen: De Oranje vereniging van Scheveningen bestaat al sinds 30 november 1813, daar kan Katwijk wel een puntje aan zuigen!
    Ken je geschiedenis, Willem Frederik van Oranje landt bij Scheveningen na de Franse tijd vanaf 1795. Hij is door Scheveningers binnengehaald.

• 21 April 2010 - 07:36

AvdH:

Heel goed Danny! Dhr. Pollie is reserve koning van het Koninkrijk der Nederlanden. Bij de troonrede van 2008 zat hij op de troon. Als je hem kent en heel goed kijkt zie je het wel.
    Ben blij dat de Zeevalk de geschiedenis kent! Ben trots een Scheveninger te zijn!

• 21 April 2010 - 10:37

Danny:

ik zie op de site van de oranjevereniging katwijk dat vader A ook in het bestuur zit... was hij dan ook die ene kattuker die er bij de oprichting in zat??

• 22 April 2010 - 09:27

Ome Joop:

dhr Pollie is een prima reservekoning.
    als dhr Pollie afstand doet van de troon dan zou ik graag die zeevalk naar voren willen brengen.

• 22 April 2010 - 11:24

AvdH:

Is dit DE Ome Joop van "Ome Joop legt z'n ****** in de knoop"???

• 22 April 2010 - 12:48

Zeevalk:

Sinds 2002 ben ik officieel (onbezoldigd) ambassadeur van Scheveningen.
    Voor nog een Katwijksvolkslied, kijk en luister op: Liedjes uit Katwijk-katwijk. startpagina.nl/video
    Het lied heet : "Katwijk aan Zee, dorp tussen de duinen"

• 22 April 2010 - 14:14

Erwin:

schei is uit elien
    sinds wanneer ben jij fan van die kreitende ijzers???
    verschikkelijk....
    je begrijpt natuurlijk dat door jouw jouw link naar dat vissersvrouwenkoor die spaans ze weereens uit gaat nodigen voor een jeugddienst

• 22 April 2010 - 16:57

Eline:

oh erwin, het gaat om het liedje, en ik moet zeggen zoveel heb ik niet tegen die krijtende ijzers. Meestal kom ik tot de conclusie dat ik niet de enigste met een minimaal zangtalent.

Dat is ze niet vind aansluiten bij de doelgroep die bereikt hoopt te worden in een jeugddienst ben ik natuurlijk helemaal met je eens:D

• 22 April 2010 - 17:00

Tante Rie:

Eline, wat is er mis met mijn zang? Groetjes van je oud-tante

• 23 April 2010 - 06:24

Meuje Pie:

Nou dat wil ik ook wel eens weten! ik denk dat ik dan maar eens even bij mijn oude buurjongen langs moet gaan!
    zijn jullie helemaal gek geworde!!

• 23 April 2010 - 08:32

Tini Den Heijer:

ik betreur dit ten zeerste wij zingen al sinds 1954.vele koorleden zijn ook sinds deze dag lid. met gouden jaren onderleiding van Petronella den heijer welke overigens nog steeds lid is. elk jaar komen wij tenmiste 1 maal naar de prinses Julianakerk om onze medewerking te verlenen tijdens de jongerendiensten. Wij zullen ons beraden of we wel hiermee door moeten gaan.

• 23 April 2010 - 09:16

Urf:

Jullie mogen best wegblijven hoor ;) :p :)

• 23 April 2010 - 09:20

Meuje Pie:

Nou Urvie dat hadden wij van jou niet verwacht. Jij ben toch ook wel eens op onze concerten geweest? en toe zei je dat je het prachtig vond!

• 23 April 2010 - 11:46

Frans Van R:

Wachten jullie maar!

• 23 April 2010 - 15:41

Wim Van D:

Goedzo Frans!

• 23 April 2010 - 18:52

Dees:

haahaha tis weer ff rustig op de site dat komt waarschijlijk omdat Danny ,Leendert en Bok naar Kattuk zijn op zoek naar een Kattuks chickie!
    Ik hoop dat ze daar gelijk blijven dan zijn wij van ze af!!
    We zullen wel even zorgen dat ze aan de vrouw komen EINDELIJK!!!

• 24 April 2010 - 11:13

Joke:

Nou,wij zijn er ook hoor, de 30e in Kattuk, als Scheveningers uit Den Haag tenminste welkom zijn? Dees, kun je de meisjes van P4kids geen êzer op zetten. Dan hebben we een lekker jong vissersvrouwenkoor. Moet jij wel de dirigent blijven!

• 25 April 2010 - 17:39

Dees:

hahaahaha ja idd Joke dat is leuk en die kunnen heel goed zingen!!
    En ik blijf dirigent natuurlijk

• 25 April 2010 - 19:14

Danny:

heb je ook dat tshirt nog...? meer hoef ik denk ik niet te zeggen...?