Aan alles komt een eind! - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van familie rog - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind! - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van familie rog - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg familie

03 Mei 2011 | Nederland, Scheveningen

Kerel hou op, over die haring loggers das allemaal verleden tijd.
Maar je hebt nog is kans dat de tijd van de zeil schepen terug komen als er niks veranderd.
Of paard en wagen, je gaf zo'n ding een peen en een emmer water en je kon weer kilometers vooruit.
Zal nu genees meer mogen denk ik van de dieren bescherming?
Je zal toch raar opkijken, als iedereen over 20 jaar een paard voor de deur heb staan.
Zal zo paard dan ook een roetfilter krijgen of weet ik veel wat ze verzinnen.

Een paar weken geleden waren we in Den-Helder en daar lag een grote kotter.
Die zeven dagen had gevist, van zaterdag tot zaterdag en 54 000 liter gasolie tankte.
Met de prijs van de gasolie, was dat voor 41 000 gulden, ze besomde die week 45 000 gulden.
Een besomming van 45000 Euro is zo slecht niet,als je dat in guldens uitrekend, maar ze hebben die kotter gelijk neergelegd.

Nee wind molen parken dat is de oplossing!! Ik heb die krengen twee maanden stil zien staan, ze waren bijna vastgerot.
Volgend jaar hoor je: "ja te weinig wind", ja dan is wind eigenlijk ook geen optie voor ons.
Ja dat terug rekenen doen we soms nog wel, behalve dan als we aan de pomp staan.
Nee vorig jaar op een super feest, mocht er op het einde nog een plaatje worden gedraaid.
Ik mocht het plaatje aanvragen en dat was "er staat een paard in de gang" iedereen stond elkaar raar aan te kijken.
Maar binnen 10 sec ging heel de zaal plat,je ziet sommige dingen heeft even ze tijd nodig.
Ik vraag me af hoe krijg je tante Co op een paard???
Het zal er een moeten wezen, met een hele korte nek, anders kan ze er iet over heen kikken.


Krijn en Anton hadden geen prijs in Kattuk met de makrelen wedstrijd ohhhh (je kan ze ook niet alleen laten he)
Krijn had ze net zo gerookt als vorig jaar maar dan niet zo bruin.
Ze waren alleen een beetje wit van kleur en dan zijn ze ineens niet goed.
Heb er geen worden voor, ja discriminatie noem ik dat "nee kattuk is kattuk iet meer"

Gisteren lag er een schip voor anker van 465 meter lang , 50 meter breed.
Hoeveel keer passen wij daar in, met ons 22,4 meter lengte en 5 meter breedte??
Hij was 5 keer zo diep en 5 maal zo hoog, ik ga niet alles voor berekenen.
Wij leggen weer in de ofshore op een pijpleiding, lekker even bijkomen gaaaap..

Er zijn mensen die denken het wel, maar hopen van niet.
Maar we worden over twee weken toch echt kampioen!!!!Aja.
De mazzel



  • 03 Mei 2011 - 07:34

    Maatje:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag hè maat van me! Wens je alle geluk van de wereld, maar niet dat die stinkneuzen kampioen worden. Echt hoor, opzouten.

    Fijne dag nog! :D

  • 03 Mei 2011 - 08:10

    Gefeliciteerd!:

    broerlief van harte!!!!
    Jammer dat je dit jaar geen feesie geeft, we kunnen wel ff langskomen!!:D

    xx je liefste zusje

  • 03 Mei 2011 - 08:10

    Gefeliciteerd!:

    broerlief van harte!!!!
    Jammer dat je dit jaar geen feesie geeft, we kunnen wel ff langskomen!!:D

    xx je liefste zusje

  • 03 Mei 2011 - 08:15

    Barry:

    Haha Bedankt Maatje

  • 03 Mei 2011 - 08:22

    En Zusje:

    .

  • 03 Mei 2011 - 08:41

    Dees:

    Liefje van harte met je verjaardag...
    heeft je broertje een eitje voor je gebakken? Dat is wel het minste want de slingers en de taart was ie vergeten....

  • 03 Mei 2011 - 09:40

    AvdH:

    GEFELICITEERD! neef!

  • 03 Mei 2011 - 10:39

    Broertje:

    barry kwam wakker vanochtend ik verse sinasappelsap en 38 eieren voor hem gekookt!

  • 03 Mei 2011 - 10:42

    Dees:

    Ik wist het wel hoor Rien dat doe je wel voor je broer!!
    Ik vind 38 eieren dan wel weer wat overdreven maar dat is ook weer ergens goed voor ja toch?

  • 03 Mei 2011 - 17:02

    Barry:

    Je moet filmpje wel even van begin kijken! Ging wat fout

  • 03 Mei 2011 - 17:54

    Zeevalk:

    Je kan ze ook niet alleen laten...
    Er waren 45 deelnemers met evenzoveel rookkasten. Het was een drukte van belang op de Wurft van Kattuk, heel het dorp is minstens een keer langs gelopen om de kunsten te bekijken en te becommentarieren en alle mogelijhk vragen te stellen. Heb je die zelf gevangen? Doe je dit voor het eerst? Waarom hangen ze bij jouw aan een touwtje en waarom hangen ze op z'n kop. Wat voor hout gebruik jij nou. Waarom gebruik jij geen eikenhout? Hoelang doe je er nou over...? Ik weet niet wat men hiermee bedoelde, maar op mijn leeftijd doe ik daar niet meer aan. Je weet, het eindigt zoals het begonnen is, met een zoentje en een handje!
    Ja 1 gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden.
    Maar ik blijf het in Katwijk toch leuk vinden.
    Nog leuker als er wat meer Scheveningers hun neus laten zien!

  • 03 Mei 2011 - 19:53

    Rien:

    Anton ze waren heerlijk.
    Nergens zo gezellig als in Katwijk.

  • 03 Mei 2011 - 20:54

    Eline:

    word ik toch een beetje misselijk...

  • 13 Mei 2011 - 07:30

    Danny:

    Aan alles komt een eind?? volgens mij komt er hier ook een eind aan want het is zo stil... :P

    trouwens: de zakdoeken zijn in de aanbieding bij Hoogvliet op het Tesselseplein... altijd handig voor onze ajax-suporters (a.s. zondagavond)

  • 13 Mei 2011 - 18:30

    Barry:

    Die zakdoeken hebben wij niet nodig. Nee ,Ajax word kampioen.
    Pooltje maken??? Hoeveel zetten we in.

  • 14 Mei 2011 - 05:55

    AvdH:

    Ajax-Twente 0-2

    Ik zet me hypotheek in!
    Geld heb ik niet, wel schuld.
    Win ik, dan heb ik geen geld en geen schuld. Verlies ik, dan heb ik nog steeds geen geld en nog steeds wel schuld.

  • 14 Mei 2011 - 10:02

    Danny:

    Maak jij ff een poul dan Bar!
    Jij verliest zowiezo...:P

    Ajax-Twente 2-3


  • 14 Mei 2011 - 17:44

    Barry:

    Zal ik een blinde-pool maken of een gewone-pool. Moeten wel opschieten wie doen er allemaal mee??? Denk zelf met een gewone-pool meer kans te hebben want dan gaat het op kennis!!!

  • 14 Mei 2011 - 17:46

    Barry:

    uhhhh poul !!!

  • 16 Mei 2011 - 07:29

    Danny:

    Het zijn net duitsers... die hebben ook altijd geluk!

  • 22 Mei 2011 - 15:11

    Kees:

    Bar, je gaat toch niet echt stoppen he?
    Ik reageer niet altijd maar ik lees wel altijd je blog. Zo leuk man! Heb je inspiratie nodig? Ik wil je graag helpen hoor! Als t over rekenen gaat, over de toekomst, een geintje, een serieus onderwep, t maakt niet uit, Ik wil je van dienst zijn. Groetjes van je mental coach (koots)

  • 23 Mei 2011 - 06:53

    Henry:

    En er zijn er nog meer die deze blog lezen maar nooit reageren.
    Misschien kunnen die allemaal even een reactie plaatsen?

    Bij 50 man moetie wel doorgaan!

    1. Kees
    2. Henry
    3. ?

  • 23 Mei 2011 - 07:00

    Wout Bruin:

    Hier een bericht van mijn vakantieadres! Ik volg jullie altijd op de voet dus zou het erg jammer vinden als het ging stoppen. Wat moet ik anders met al die vrije tijd, dan moet ik dalijk nog vaker met vakantie!

    1. Kees
    2. Henry
    3. wout bruin
    4. ?

  • 23 Mei 2011 - 18:18

    Frederik:

    Fijn hoor!!...deze blog.

    1-Kees
    2-Henry
    3-Wout Bruin
    4-Frederik
    5-?

  • 24 Mei 2011 - 21:18

    Barry:

    Die 50 haal je niet haha

  • 25 Mei 2011 - 10:24

    Maarten R.:

    moet wel lukken, er is geen termijn gesteld!

    1-Kees
    2-Henry
    3-Wout Bruin
    4-Frederik
    5-maarten
    6-?

  • 25 Mei 2011 - 13:18

    Sjaak Van Dam:

    1-Kees
    2-Henry
    3-Wout Bruin
    4-Frederik
    5-maarten
    6-sjaak van dam
    7-?

  • 26 Mei 2011 - 13:05

    Schot:

    Jaja ik ben er ook nog!

    1-Kees
    2-Henry
    3-Wout Bruin
    4-Frederik
    5-maarten
    6-sjaak van dam
    7-Schot
    8-?

  • 30 Mei 2011 - 01:44

    J.R. Van Der Harst:

    + één!

    1-Kees
    2-Henry
    3-Wout Bruin
    4-Frederik
    5-maarten
    6-sjaak van dam
    7-Schot
    8-Rien (van der Harst)
    9-?

  • 30 Mei 2011 - 15:19

    Maatje:

    Barry, ook je maatje is van mening dat je lekker door moet gaan.

    1-Kees
    2-Henry
    3-Wout Bruin
    4-Frederik
    5-maarten
    6-sjaak van dam
    7-Schot
    8-Rien (van der Harst)
    9-Maatje
    10-?

  • 30 Mei 2011 - 20:13

    Schot Sr:

    nummer 10

  • 30 Mei 2011 - 22:18

    Gerrit:

    Ik hoorden dat julie zaterdag op Scheveningen een makrelenwedstrijd organiseren?????

    Kijken jullie wel uit als je naar huis gaat!

  • 31 Mei 2011 - 06:09

    Makreeltje:

    we nemen de achterdeur!!

  • 10 Augustus 2011 - 18:29

    Gerard:

    Echt jammer dat je met deze site gestopt bent.

    De enigste Scheveningse visserij site.

  • 19 Februari 2012 - 15:33

    Barry:

    We gaan weer verder

  • 12 Maart 2012 - 01:25

    Rien V/d H:

    Echt? Geinig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheveningen

familie

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 10672
Totaal aantal bezoekers 117608

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 31 December 2010

driegebroeders

Landen bezocht: