Schevenings Voetbal Toernooi - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van familie rog - WaarBenJij.nu Schevenings Voetbal Toernooi - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van familie rog - WaarBenJij.nu

Schevenings Voetbal Toernooi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg familie

31 December 2010 | Nederland, Scheveningen

Visserij Voetbal Toernooi

Het was gisteren dan eindelijk zo ver.
Een echt Schevenings Visserij Toernooi.
Vorig jaar deden we nog mee met een elftal in Katwijk.
En dat was helemaal top, maar ik dacht wat ze in Katwijk kunnen , dat kunnen wij toch beter niettan??
En zoiets kan je wel in je eentje verzinnen,
maar om zo’n dagje te laten slagen heb je wel wat mensen nodig.
En vroger zeiden ze, Een goed scheepje en een goeie bemanning is altijd een goed jaartje !
En zo is het met het organiseren met het toernooi ook.
Een goeie “locatie” en een leuke “groep” dat moet een geslaagd feestje wezen.
Zo hadden we tien verschillende ploegen.
Ik zelf met een elftal, m’n broertje Rien met een half Kattuks elftal.
Arie, Jos Knoester, Jeffry Ruk, Marco toet, Dennis Rog, Gerard Roeleveld, Kees Taal en een elftal van oud SV-35.
We hadden twee pools gemaakt, omdat je ook weet dat SV 35 over veel mindere kwaliteiten beschikt ,hadden we die in het makkelijkere pool ingedeeld.
Evenals Kees Taal, Jos Knoester ,Dennis Rog en Jeffrey Ruk en ikzelf zat in de pool des onheils!!
Het was tot de laatste minuut dan ook onwijs spannend.
Moet toe geven dat Arie het sterkste team had van ons drieën.
Of was dat omdat hij zelf niet mee deed?
En dat elftal van Fam. Knoester was ook lachen , eerdat die op gang kwamen was het toernooi dan ook afgelopen.
Maar goed om 16.00 uur was dan ook de finale gespeeld,waarna we met de hele pleur naar de Kantine van Scheveningen gingen.
Ook werd er een loterijtje gehouden, de opbrengst ging naar de KIKA
De opbrengst van de loterij was 427 Euro.
Iedereen die ook maar een beetje geholpen heeft deze dag bedankt.
Het was een gezellig boel, ook was er een wedstrijd onder de vrouwen ,wie de meeste wijn kon drinken.
En er werden hele glazen in een keer achterover gegooid.
Het was alleen jammer dat er voor deze wedstrijd maar 1 deelnemer te vinden was, volgend jaar beter.
En toen ik op het einde vroeg wie gaat er mee naar de Joris, even een afzakkertje halen……???
Was er niemand die reageerden, niet te weten dat ze voor mij een hotelkamer hadden geregeld.
Zeer mooi stevig gebouwd kamertje waar je dan ook niet bang hoeft te zijn dat ze inbreken.
Is echt een keer aan te raden….
Wil je hier het adres van dan hoor ik het wel.
Maar ja vanavond maar even geen Carbid schieten even een jaartje wachten.
Allemaal een goede en gezellige en knal avond en me volgende blog zal pas in het nieuwe jaar wezen.
De mazzel

  • 31 December 2010 - 19:20

    Rien:

    Allereerst heerst er nu bij mij een dubbel gevoel.
    Ik ben trots een keer de eerste te mogen zijn die na een nieuwe blog een bericht plaatst maar 'k ben tevens wel gelijk weer de laatste, van dit jaar.
    Leuk trouwens ook die reclame van 1-1-2 naast de plek om je reactie te plaatsen. Iemand heeft het zeker op een accoordje gegooid met één van die koddebeiers?!
    Mensen verder bedankt voor de fantastische dag, het toernooi, het feestje, het buffet, de loterij, DJ Bobo, alle vrijwillige inzet, het was écht een top dag!
    En tot slot, aan één ieder, al het nodige in tijd en eeuwigheid en Eline, een hele dikke kus en een knuffel en natuurlijk van harte gefeliciteerd met uw verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid met vrinden en familie!

  • 02 Januari 2011 - 13:52

    Cora:

    Wil even via deze site vragen of Rien nu verkering met me wil ?

  • 02 Januari 2011 - 14:16

    Elsbeth:

    Zeg ben jij GEK geworden Cora!
    Ik heb de hele avond met Rien aan lopen pappen, en ga jij nu ineens in mijn vaarwater zitten?!?! Ga toch weg joh!!

    Maar ik zal mijzelf even voorstellen: ik ben Elsbeth een vriendin van Cora en ik heb hier oud en nieuw gevierd. Was overigens erg gezellig, alleen onder ons waren er een aantal die te diep in het glaasje hadden gekeken. Of hoe zeggen jullie dat in Scheveningen? 'Een bakkie te veel op'

  • 02 Januari 2011 - 14:55

    Rien:

    Cora kon heerlijk zoenen!
    En die houdt ook van een drankje dat vindt mijn schoonzus ook wel fijn.
    Het was mijn eerste zoen ,die zal ik nooit vergeten! Maar Elsbeth is ook een topwijf,wie kan mij helpen kiezen?

  • 02 Januari 2011 - 15:04

    Danny:

    nou ik ga voor eline :P

  • 02 Januari 2011 - 15:10

    Eline:

    maar ik ga al voor Jos

  • 02 Januari 2011 - 15:39

    Schoonzus Van:

    zeker fijn als mn as schoonzus van een drankje houdt. gezelligheid kent geen tijd. proost!

  • 02 Januari 2011 - 16:51

    Pollie:

    Rien kies maar voor Elsbeth.

  • 02 Januari 2011 - 17:09

    Jos :

    Eline jij gaat toch al voor Arjo?

  • 02 Januari 2011 - 18:31

    Rien:

    Ik denk dat dat reclameblok naast de plek waar je je bericht achter kan laten reageert op het onderwerp waar de bezoekers van deze site over schrijven.
    Nu wordt er weer reclame gemaakt voor OHRA.
    Misschien een hint dat sommige maar eens moeten overwegen naar de clausule met betrekking tot glas- en ruitschade te informeren. Zou stiekum voor een enkeling de komende periode wel eens goed van pas kunnen gaan komen!
    Maar goed dat heeft men grotendeels zelf in de hand natuurlijk.

  • 02 Januari 2011 - 19:11

    Rien Rog:

    he rien zou je graag rien vd harst willen gebruiken,want voor dat de roddels in de wereld gaan dat ik vreemd gaat en gescheien bent!alvast bedankt mvg rien!

  • 02 Januari 2011 - 19:58

    Rien:

    Is goed Rien, zal d 'r op letten. Ofschoon je dat verzoek het best neer kunt leggen bij diegene die onder mijn naam schrijven!
    Verder zijn wij best goed uit elkander te halen gezien het verschil aan taal- en spelfouten, gebruik van leestekens en hoofdletters, woordkeuze en gramaticale zinsopbouw.
    Arrivederci,
    J. R. van der Harst.

  • 02 Januari 2011 - 20:21

    Eline:

    het maakt me allemaal niet meer uit sinds ik weet dat kale kees gaat trouwen

  • 03 Januari 2011 - 15:13

    Rien Rog:

    sorry rinus je hebt helemaal gelijk ik ben net zo n alfabeet als me broer,maar tussen haakjes ik had je nog verwacht aan de haven gezellig een bakje kome doen aan boord!

  • 03 Januari 2011 - 16:08

    Danny:

    Analfabeet bedoel je zeker?!:p

  • 03 Januari 2011 - 17:12

    J. R. Van Der Harst:

    Is goed Rien (Rog), ik kom van de week wel weer 'ns een bakje doen. Zeg maar wanneer. Doe dat maar effe via de telefoon doorgeven anders zit dalijk de hele site op die schuit.
    Ik neem wel m 'n Stratego bordspel mee want ik moet een beetje blijven oefenen.

  • 03 Januari 2011 - 18:37

    Barry:

    Zal je een tweede keer durven Rien van derr harst??
    Want ik had genees me beste opstelling.
    Maar nu had ik een goeie actie met me Verkenner, met Stratego.
    Maar ga je dat nu allemaal in praktijk brengen dan Rien harst.
    Je bent geen verkenner hoor!
    Je kan zomaar iet iedereen boven op haar bek pakken.
    Maar goed het is net als een kroketten wedstijd, je mot eerst proeven voor je zo kroket op eet nietang!!
    Suc-6

  • 03 Januari 2011 - 18:52

    AvdH:

    Allereerst voor alle (stille)lezers een GEZOND en VOORSPOEDIG 2011 !!

    Zo daar ben ik weer...eindelijk weer vrijgelaten!
    Ik heb een hoop gemist lees ik.

    Een voetbaltoernooi, loterijen, goed beveiligde hotelkamers, zoektocht naar Cora....enz enz...


  • 04 Januari 2011 - 08:13

    Haagse Politie:

    Zoektocht naar Cora? Is ze kwijt dan?
    Bel ons!


  • 04 Januari 2011 - 08:19

    Pollie:

    Ik heb nog een keldertje hier onder Thabor, volgens mij zit ze daar!

    NIET VERDER VERTELLEN A.U.B.!

  • 04 Januari 2011 - 09:04

    AvdH:

    Nee met de zoektocht naar Cora bedoel ik dat er verschillende personen volgens mij helemaal in de wolken zijn... wat Cora bereft.

    Misschien wordt het een keer tijd dat jullie haar vragen om eens romatisch te gaan dineren ofzo?

    Dan kom je gelijk te weten of jullie gewoon goede vrienden zijn of dat dat er misschien iets moois kan bloeien.

    Ik weet wel dat jullie bang zijn om de deksel op de neus te krijgen, maar ja ....that's life!!
    (was ik ook toen ik 12 was)

    Kom op...wie eerst...(?!)

    P.S. volgens mij ben ik een van de weinige die op me eigen naam schrijf!


  • 04 Januari 2011 - 12:04

    Erwin:

    De Beste wensen arie en de rest uiteraard.
    ik dacht ik ga als ervarings deskundige op het gebied van romantisch dineren ook maar eff reageren.
    nu weet ik dat jij graag gaat eten aai, maar nooit gedacht dat jij het uit romantisch oogpunt deed.

    kijk wij hebben die tijd natuurlijk van deksels op je neus en met zenuwen dineren en de persoon meevragen allang achter de rug, maar ook arie en ik hebben deze stap moeten nemen, deze stap noemen ze ook wel het man worden.

    nu merk ik steeds meer dat cora op deze site in de middelpunt van belangstelling staat maar misschien kan je eff een inventarisatie maken om welke "mannen" het gaat
    en wellicht kunnen we ook inschatten naar wie cora haar voorkeur uitgaat.

    groetjes

  • 04 Januari 2011 - 12:19

    Dokter Love:

    wat een gelul allemaal. ongelooflijk ik kom niet meer bij.

  • 04 Januari 2011 - 12:20

    K3 : Zo Verliefd:

    Had jij ooit al eens zo een heerlijk gevoel?
    Een hoofd dat draait en een huid die tintelt
    Je loopt op wolken
    Weet jij ook wel een beetje wat ik bedoel
    Had jij ooit al zo'n gevoel
    Een bonzend hart en een buik vol vlinders
    Want iemand die je hart kon stelen
    Wil het leven met je delen!
    Was jij al ooit zo verliefd? Helemaal verloren!
    Was jij al ooit zo verliefd? Tot over je oren!
    Schijnt de zon elke dag een beetje voor jou?
    Zingt een vogel een vrolijk liedje?
    Als jij je uitrekt?
    Nu er iemand door dik en dun van je houdt
    Schijnt de zon opnieuw voor jou?
    Treur niet over elk akkefietje!
    Want iemand die je hart kon stelen

    Wil het leven met je delen!
    Was jij al ooit zo verliefd? Helemaal verloren!

    Was jij al ooit zo verliefd? Tot over je oren!
    Was jij al ooit zo verliefd? Je hart binnenstebuiten!
    Was jij al ooit zo verliefd? En niet meer te stuiten!
    Boem!

    Je hart klopt te luid
    Je staart voor je uit
    Je lippen bewegen maar je maakt geen geluid
    Je schreeuwt: ‘Houdt de dief!'
    Maar komt niet vooruit
    Je staat aan de grond genageld
    Was jij al ooit eens zo hopeloos verliefd
    Refrein

  • 04 Januari 2011 - 12:34

    Danny:

    Allemaal de beste wensen en een gezond 2011 toegewenst vanaf het stadsdeelkantoor.
    Ook voor Desiree, want die heb ik nog niet gezien... of zij heeft mij niet gezien.. zou ook kennen!

    ik citeer uit het bericht van erwin het volgende:
    "...deze stap noemen ze ook wel het man worden."

    Schot luistert! jij ben getrouwd, en je heb die stap al achter je (zeg je in je bericht)... maar ik kan me herinneren dat Margreet laatst iets heeeel anders tege je zei! :p

    he jongetje! :P;)

    nou ik ga weer hard aan het werk...
    de groete!

  • 04 Januari 2011 - 12:46

    Doktor Love:

    kandidaat 1 danny

  • 04 Januari 2011 - 14:00

    AvdH:

    Ha Schot,

    Ben blij weer iets van je te horen op deze site. Eten doe ik inderdaad niet veel meer uit romantiek. Maar soms maak ik nog wel een feestje van hoor. Mooie witte en rode rozen op het portiek en dan sta ik boven aan het portiek met me tangaslip aan.... kinderen bij opa&oma....

    Maar ze moeten het zelf maar weten, straks pissen ze naast de pot, dan neem ik er nog een vrouw bij (net met Angela over gehad). Was vroeger heel normaal.

    Ik zal me dan maar niet kandidaat stellen!

  • 04 Januari 2011 - 14:13

    Dokter Love:

    kandidaat 2 pollie

  • 04 Januari 2011 - 14:32

    Slagerij Wiersma:

    Arie in een tangaslip??

    dat is dan net een rollade op pootjes!

  • 04 Januari 2011 - 14:54

    AvdH:

    Mogge Koosie!!

  • 04 Januari 2011 - 15:01

    J.R. Van Der Harst:

    ik doe ook mee

  • 04 Januari 2011 - 20:03

    Pollie:

    Houd jullie wel erg bezig, Cora, volgens mijn zijn jullie er meer mee bezig dan ik. Hopelijk heeft het niks te maken dat je thuis verveelt! Ik zou zeggen neem je vrouw eens mee uit eten inplaats van dagen lang te surfen naar deze site om te kijken of er iemand onder een andere naam heeft reageert op het bericht wat jezelf onder een valse naam geposted hebt. Misschien wordt het dan allemaal wat gezelliger thuis!

  • 04 Januari 2011 - 20:29

    Dokter Love:

    Oei wat een frustratie, nooit goed voor een relatie!
    Arie vd H: jij slaat de spijker op z'n kop. Het gaat niet om de voorkeur van Cora maar de daadkracht van de kandidaten.

  • 04 Januari 2011 - 21:12

    Pollie:

    Gelukkig dat deze site kan bijdrage aan zo'n relatie. helaas is de dokter niet zo prof dat kwakkeloos langs mijn analyse gaat! Jammer maar zal wel gevoelig liggen bij de dokter!

  • 04 Januari 2011 - 21:27

    Liefdespolitie:

    Taaaaaaaaaaatuuuuuuuuuu taaaaaaaaaatuuuuuuu de boel escaleert. haal de site aub uit lucht

    - einde bericht -

  • 04 Januari 2011 - 22:01

    Pollie:

    Zeg zou je wel een beetje willen aanpassen aan het niveau van de site! Zou je naam toch veranderen in liefdesME, daar hebben ze hier wat fijnere ervaringen mee!

  • 05 Januari 2011 - 07:03

    Danny:

    Zo... leeft die Pollie ook nog??!!
    Mag je tegenwoordig weer op internet van David? :P

  • 05 Januari 2011 - 07:41

    Pollie:

    En jij gelooft dat Ik de echte Pollie ben? Grappig!

  • 05 Januari 2011 - 08:31

    SV'35:

    En wij maar denken dat we met de hakken net niet over de sloot de finale misten. Zo goed zijn we dus blijkbaar inderdaad niet...

  • 05 Januari 2011 - 09:44

    David:

    mag ik ook mee doen ik hou ook wel van een internet date
    het liefst met een Night Elve

  • 05 Januari 2011 - 10:02

    AvdH:

    Laten we vanaf nu reageren op de blog.

  • 05 Januari 2011 - 10:28

    IvdH:

    Helemaal mee eens :D Om de daad maar even bij het woord te voegen...

    Het voetbaltoernooi was inderdaad TOP! Echt geweldig geregeld. [PLUIM VOOR DE ORGANISATIE!] Goeie loterij ook ;) :P :) met een nog mooiere opbrengst voor KIKA. Knaller van de dag was natuurlijk het FEEST! Werkelijk waar de TOPPER van het jaar. Echt mensen...mocht je ooit nog een feestje geven dan was dit een goed voorbeeld. Meer info is natuurlijk te verkrijgen bij een van de aanwezigen.

  • 05 Januari 2011 - 12:03

    Toernooi-deelnemer:

    Ja zo'n feestje organiseren dat kun je wel aan die Barry overlaten!!
    Het was erg gezellig.Jammer voor de jongens dat het zo moest eindigen maar aan jullie gezellige dag/avond heeft het zeker niet gelegen!Volgend jaar weer?Ik schrijf me bij deze in!
    Ik heb wel een vraag wie waren die 2 dames die de hele tijd op de dansvloer stonden en een lekker rose'tje dronken?

  • 05 Januari 2011 - 12:24

    IvdH:

    Dat zijn nou de echte feestbeesten!

  • 05 Januari 2011 - 13:10

    Scheveningse Courant:

    En wie staat er deze keer op de voorpagina van de Scheveningse Courant met een balkje voor z'n ogen??

  • 05 Januari 2011 - 15:53

    SV'35:

    Weet niet wie er in de krant geschreven heeft, maar het doelpunt van het toernooi kwam duidelijk van onze buitenkant linkervoet!

  • 06 Januari 2011 - 07:14

    Mart Smeets:

    Is er commentaar op mijn artikel?
    Man je weet nog geen eens het verschil tussen links en rechts! en dan nog maar niet te praten over binnen- of buitenkant van je voet!

    Mag ik dat zeggen... JA dat mag ik zeggen!

  • 06 Januari 2011 - 09:00

    Ria Visser:

    Jij mag dat zeggen Mart.
    Met je prima balgevoel.

  • 06 Januari 2011 - 18:34

    Spion:

    Nog even en dan barst de strijd der titanen los... WIE WINT?!


  • 06 Januari 2011 - 19:28

    Stratego Master:

    Wanneer gaan we potje spelen dan?

  • 06 Januari 2011 - 19:46

    Spion:

    Is de verliezer van de vorige keer er nog niet dan?

  • 06 Januari 2011 - 20:01

    Dees:

    wat denk jezelf?
    Bar ligt te snurken op de bank,ik denk dat hij al droomt van zijn overwinning!

  • 06 Januari 2011 - 20:50

    Aai De Morriefreek:

    Sluit Arie van der Harst niet uit, is ooit wereldkampioen stratego geweest!

  • 06 Januari 2011 - 21:14

    Beatrix:

    Als die gaan vechten ga ik vast naar de overkant.
    Kijk uit Bar dat je niet word opgepakt.
    Houd moed!!!

  • 07 Januari 2011 - 07:50

    Frits BOM:

    ik sta overal op het bord, en zelfs waar je me niet veracht.
    alleen die vervelende mineurtjes kenne mijn te pakken krijgen!

  • 07 Januari 2011 - 08:32

    IvdH:

    Dat meen je niet. Is het niet doorgegaan? Sjongejonge had me er wel wat anders van voorgesteld.

  • 07 Januari 2011 - 08:57

    Danny:

    Hoe zit het eigenlijk met die krokettenwedstijd???
    want die dingen worden er niet beter op natuurlijk in die vriezer!
    En dan ken je wel lekker over stratego gaan zitte lulle maar daar staat geen houdbaarheidsdatum op!!

  • 07 Januari 2011 - 09:25

    Ivdh:

    Ik denk dat ze net zo lang wachten met die wedstrijd tot die kroketten van jou helemaal niet meer te eten zijn :P

    Anders neem je ze morgen toch mee naar Dasfast? Hmm lekker :D

  • 07 Januari 2011 - 12:01

    Danny:

    Ja je heb gelijk urf! ik zou zeggen dan hebben we morge nog een gezellige avondje als die dasfasters weg zijn... roseetje, biertje, garnalenkroketje
    en dan zalle we gelijk dat thabor ff verbouwen want die beheerder is toch niet thuis!

  • 07 Januari 2011 - 12:33

    Buurvrouw Cora:

    Ik zag gisterenavond om half 10 een lange jongen met een rugtas en van die kisten aan bij mijn lieftallige buurmeisje Cora naar binnen gaan!
    Ik hoorde hem nog wel zeggen toen hij binnen kwam: Sorry ik ben iets te laat!!

  • 07 Januari 2011 - 13:34

    J. R. Van Der Harst:

    Yes!
    Eindelijk..., ik heb een dubbelganger. Fijn ook dat hij voor mij de honneurs waarneemt bij Cora, ben ik er vanaf. Want ik lag namelijk, volgens Desireé d 'r informatie, net als Barry, al heerlijk om vijf uur 's middags te slapen en te dromen van overwinningsgaranderende "Stratego" opstellingen.

  • 07 Januari 2011 - 16:08

    Dees:

    volgens mij info?????

    Wij hebben de hele avond zitten wachten op jou! hahahahahaa
    Daan zei : Nee hij komt zo...en hij maar wachten en wachten en wachten....

  • 07 Januari 2011 - 17:00

    Eline:

    Dit meen je niet? jullie zaten al start klar toen ik wegging circa 19:30uur..

  • 07 Januari 2011 - 17:19

    Rien Aan Rien:

    waar was je vanochtend met je stratego?

  • 07 Januari 2011 - 17:25

    Rien:

    sorry'' maar ik kwam cora tegen en ik moet zeggen dat viel niet tegen

  • 07 Januari 2011 - 17:36

    Ivdh:

    Ook zielig voor Daan! Zattie maar te wachten :(

    Dan: Gezellig! Ik ben voor :D

  • 07 Januari 2011 - 19:10

    Barry:

    Kom maar Rien we zijn er klaar voor!!

  • 07 Januari 2011 - 19:55

    J. R. Van Der Harst:

    1.) Sorry Rien Rog 'k had nog wat andere zaken.
    2.) Ik zal nooit m 'n eigen danwel andermans naam zonder hoofdletter schrijven (dus leuk geprobeerd weer maar JAMMER..., stakker).
    3.) ...Barry ik kom er nu aan (tijd 20:59u).

  • 07 Januari 2011 - 21:24

    Eline:

    Had jij geen nieuwjaarsborrel op de Koppes Rien?

  • 07 Januari 2011 - 22:32

    J. R. Van Der Harst:

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar beter naar toe had kunnen gaan.
    Want voor er een ander over begint, zal ik het maar eerlijk toegeven:
    IK, RIEN VAN DER HARST, HEB WEER VERLOREN MET "STRATEGO" VAN BARRY ROG!!!
    Maar we blijven oefenen en, ookal heb ik verloren, het was een spannende partij en het blijft leuk. Indien mensen er interesse in hebben wil ik nog wel een verslag opstellen van onze krijgsverrichtingen.

  • 08 Januari 2011 - 01:00

    Eline:

    ik lach me rot!!

  • 08 Januari 2011 - 04:58

    AvdH:

    Deze site wordt echt 24 uur per dag bezocht!

  • 08 Januari 2011 - 06:13

    Ome Willem:

    Eigenlijk is het jammer dat neef Bar als visser zijn brood verdiend.Zou hij "krijger"geworden zijn had hij het zeker tot maarschalk(lees tot hoogste generaal) geschopt hebben.

  • 08 Januari 2011 - 11:26

    Danny:

    Ik zou dan ook wel eens de uitkomst va een potje van J. R. van der Harst - Zeevalk willen horen...
    want als een visserman het al van een militair wint, hoe zit het dan met Zeevalk, die ook altijd hele verhalen heeft over zijn diensttijd.
    en als deze oud militair het dan ook wint van sergant van der Harst, dan kan laatstgenoemde beter ander werk gaan zoeken!

  • 08 Januari 2011 - 13:36

    J. R. Van Der Harst:

    Nou, nou, nou..., kijk ik heb natuurlijk ook vakantie nog natuurlijk dus ben ik wat minder aanvallend. Maar ik heb gister met Barry gespeculeerd over een eventueel tournooitje.
    Ik denk als we allemaal even gaan zoeken thuis weet menigeen wel het stratego spel te vinden.

  • 08 Januari 2011 - 13:37

    J. R. Van Der Harst:

    Misschien weet ik het zelfs zo te regellen dat ik het onder diensttijd mag fixen.

  • 08 Januari 2011 - 17:24

    Ome Willem:

    Het is tenslotte een oefening.

  • 08 Januari 2011 - 22:15

    Zeevalk:

    Om jullie uit de droom te helpen, ik ben niet zo'n spelletjesman. Heb in mijn jeugd nooit cowboy of indiaantje gespeeld, was altijd aan of in het water te vinden. Of het nou zoet- of zoutwater was maakte niet uit.
    Om meer uit mijn jeugd te weten te komen moet je mijn verhaaltjes lezen in het boek "Zo was Duindorp", uitgegeven in 2008 in een totale oplaag van 3.000 stuks!
    Als militair ben ik opgekomen als dienstplichtige met een legernummer dat eindigde op 13, dus dat was bij voorbaat al geen succes. Als medicijnman ben ik beter terecht gekomen en leef daar nu nog stil van...

  • 08 Januari 2011 - 23:41

    Eline:

    Ik word nieuwsgierig is dat boek nog te krijgen??

  • 09 Januari 2011 - 19:51

    Ome Willem:

    Ik heb een exemplaar.Misschien zijn ze in Muzee nog te koop

  • 10 Januari 2011 - 22:34

    Buurvrouw Bar :

    Is mijn knappe buurman nou weer vertrokken naar Denemarken??

  • 11 Januari 2011 - 05:51

    Ome Willem:

    Nee hoor,ik ben gewoon in Holland

  • 11 Januari 2011 - 07:17

    Nel Twilt:

    Nee ome willem, ik had het over knappe buurman!

  • 11 Januari 2011 - 19:36

    Ome Willem:

    Zeg,buurvrouw,dat had ik wel gelezen en begrepen.Daarom reageerde ik ook.Als je zo doorga met dit soort steken onder water,zal je nog vaak denken aan het gezegde : "een goede buur,is beter dan een verre vriend"

  • 11 Januari 2011 - 20:19

    Verre Vriend:

    Nou inderdaad de mannen zijn aan het vissen bij de kust van Denemarken!
    Buiten telefoonbereik geen mail-contakt..ach die arme vrouwtjes!
    Ik denk menig man er op deze site niet aan moet denken om zo vaak weg te zijn bij hun vrouw?
    Het zijn echte vissersvrouwen en die zijn er niet veel meer tegenwoordig.
    Vroeger was het de normaalste zaak dat je man voer maar tegenwoordig ?

    Ik vraag me af of de garnalen anders smaken uit die visgronden?
    En hoe lang doe je erover om vanuit de Scheveningse haven bij de Deense gronden te zijn?

  • 14 Januari 2011 - 15:19

    Barry:

    Anton

    Weet je al wat er uit een kilo Deense garnalen komt ?
    Ben benieuwd

  • 14 Januari 2011 - 15:25

    Pieter:

    he jullie hebben al die garnalen kroketten eraf gevoetbald
    hoor ik al

  • 14 Januari 2011 - 16:40

    Zeevalk:

    Op verzoek van onze geliefde ROGGEN heb ik 2 kilogram, door hen zelf afgewogen, Duits sprekende garnalen gepeld.
    Die 2 kg. bestond uit 1.234 stuks garnalen, waarvan 9 Noorse broeders en 7 donderkopjes, twee kleine krabbetjes, 2 vijfvoetertjes, 2 schelpjes, 1 krabbepootschaar en een dotje zeewier (haar).
    Verder viel op dat er geen enkele losse ganalenkop tussen zat en geen losse staartjes, sprieten en pootjes. Rolhout was ook niet aanwezig! Het ziet er prachtig uit allemaal.
    De deze week door de Roggen nabij Helgoland gevangen garnalen leverde netto 730 gram gepelde garnalen op.
    Dit is aanmerkelijk minder dan de in september/october gevangen exemplaren voor de Hollandsekust. Toen lag het gemiddelde pelgewicht op 440 gram per kilo garnalen. Maar het is nu winter en de Duitse garnalen hebben, zoals alle Duitsers een grote kop!
    De garnalen pelde uitzonderlijk goed voor mijn doen door het stevige visvlees. Hoe de smaak is weet ik nu nog niet... ga er zo aan beginnen!
    Eet smakelijk. Dank u wel.

  • 14 Januari 2011 - 21:14

    Barry:

    Ze waren zeker super te pellen Anton.
    Al zaten er ook hele kleintjes tussen.
    Terwijl het stukstal toch nog mee viel.
    Heb 3 maal gekeken hoeveel ik er in een minuut pelde.
    De eerste minuut had ik er 24 stuks.
    De tweede minuut had ik er 27 in een minuut, en de laaste minuut had ik er 26 stuks.
    Dus nu weet broer lief in Katwijk hoeveel ik in een uur pel.
    Dat vrouwtje op de tv had er geloof ik 32 in een minuut,maar dat haal ik langena niet.
    Daar zijn me vingers te stijf voor.
    Als die organist er een beetje handigheid in krijg, er toch meer moet hebben.
    Maar ja met een amtenaren mentaliteit komt er ook geen pest van terecht haha.
    De mazzel
    ps ga morgen weer proberen om die kroketten te maken. u hoort van me

  • 15 Januari 2011 - 13:36

    Rien:

    hallo broeder ik heb ook 3keer een minuut had ik gepeld ze pelde niet zo lekker vond ik die duitse garrent ,eerste keer 36 stuks 2de 41 en derde keer 38stuks dus ja moet eve die feeling hebbe,maar garnalenkroketten kenne nooit zo lekker worden wat je ook doet met die duitse garrent waar geen smaak of reuk aan zit,na ja voor te oefenen ken geen kwaad,mvg rien mzl.

  • 16 Januari 2011 - 14:22

    Danny:

    Nou ik ga t van de week ook maar es ff probere... moet toch weer wat pellen voor de nieuwe kroketten... die andere waren trouwens erg lekker.. vraag maar an Urf! die heb zitte smullen daar op Dasfast
    maar als het goed is moet ik dan natuurlijk boven Barry uitkomen met aantal per minuut... maargoed we zien het wel..
    hoe waren je kroketten dan Bar? niet ziek geworden? ik vond trouwens wel dat je een erge dikke lip had vanmorgen... je moet die dingen wel eerst doodmaken voordat je ze eet... anders bijten ze! :P

  • 16 Januari 2011 - 20:05

    Barry:

    Nou Rien dat wil ik van de week wel is zien haha
    Maar goed volgende week even een nieuw blogje.( geen tiet)
    En omdat de site een jaar bestaat ,mogen jullie meebeslissen wat het ONDERWERP van de nieuwe blog word.
    De beste suggestie word uitgekozen.
    A.u.b geen "boer zoekt vrouw".
    Ik hoor het wel de mazzel.
    Geen reacties geen nieuwe blog.
    Dus niet zo snel reageeren graag.


  • 16 Januari 2011 - 21:55

    M&I:

    Zooo hmmm wat heb ik zitten smullen van die garnalenkroketten! Ik zeg; volgende keer weer.

    Vanavond wederom zitten smullen. Weliswaar van een andere kok, maar kroketten van 'exquise kwaliteit'. (De Van der Harsten weten dan wel hoe laat het is als deze term wordt gebruikt). Ik zeg ga vooral door met oefenen heren. Als we nou voor de eerste verjaardag van deze blog (3 februari geloof ik...) een wedstrijd houden is dat een mooi onderwerp.


  • 17 Januari 2011 - 07:04

    AvdH:

    3 februari?

    Dan is Kees Mos jarig!!
    Dubbel feest!!

  • 17 Januari 2011 - 09:12

    Danny:

    Nou ik heb gisterochtend ff gesmst met bar (via de telefoon van dees)...
    later op de dag is dees daar jammergenoeg achtergekomen...
    dus ik denk dat de naam voor de nieuwe blog niet anders kan wezen dan:
    "Bar zoekt vrouw" :P:P

  • 17 Januari 2011 - 18:05

    Dees:

    Nou inderdaad....ik kreeg gewoon "rooie oortjes van die sms'jes"

    Dus Bar zoekt vrouw..laat maar komen!!

    Ik zeg altijd : Als je beter kan krijgen moet je het altijd doen!!

  • 17 Januari 2011 - 20:05

    M&I :

    Precies Dees, dat zeg ik ook altijd :)

    Maarre van de week zei Bar nog dat hij het met jou niet beter had kunnen treffen! Dusse..alle smsjes ten spijt.

    Met het oog op de maand februari (Valentijn) kan Bar beter een blog wijden aan de vrijgezelle mannen die deze site keer op keer weer weten te vinden. Bijvoorbeeld 'Danny zoekt Vrouw'.

  • 17 Januari 2011 - 20:13

    Dees:

    Precies...lijkt me een prima onderwerp voor de nieuwe BLOG!!
    En je weet nooit waar het toe leidt!
    We hebben er best een paar rond lopen en ook best een hoop leuke dames..

    En Barry ruilt me vast niet zo snel in daar ben ik ook niet bang voor hoor~!

    Even wat anders ik zag Pieter ook weer ineens langs flitsen!!GEZELLIG
    Ben je misschien ook op zoek naar een leuk meisje!

  • 17 Januari 2011 - 20:16

    M&I:

    Heeft Pieter geen leuke zus van een jaar of 20?

  • 17 Januari 2011 - 23:27

    Zeevalk:

    Is dit nou een huwelijksbureau en/of datingsite of was het de bedoeling dat het over de SCH 10 ging met visserij als onderwerp...? Ik ben de weg kwijt!

  • 18 Januari 2011 - 07:54

    Danny:

    Dat heb jij wel vaker Anton! :P
    Maar als je nog een leuke titel heb voor een nieuwe blog....
    Misschien is een blog in het Schevenings Dialect ook wel eens leuk...

  • 18 Januari 2011 - 18:42

    Zeevalk:

    Misschien is het leuk om te weten welke bijnamen de vissen hebben gekregen in het verleden, gegeven door de vissersmannen. Dit om de "vijand" om de tuin te leiden en men in het begin niet wist om welke vis het ging die men gevangen had. Dit kwam in zwang bij het installeren van radiozend- en ontvangstapparatuur op de vissersschepen.
    Bijnamen zoals; badschoenen, schete gatjes en hoozebekjes, radiootjes enz. enz.
    Wie wat weet kan dit vermelden, worden we allemaal wijzer! Succes.

  • 18 Januari 2011 - 23:13

    Ome Willem:

    Ik moet Anton de complimenten maken,hoewel zelf geen visserman,weet hij er behoorlijk wat van.

  • 19 Januari 2011 - 19:36

    Eline:

    en toch vind ik Danny zoekt vrouw leuker:P

  • 19 Januari 2011 - 20:54

    Dees:

    ik ook hoor!!

  • 20 Januari 2011 - 07:31

    Danny:

    Nou kom maar op dan... ik ben benieuwd :p maar je weet wat dat betekend he... ;)

  • 20 Januari 2011 - 18:24

    Dees:

    ja Elien weet wat je zegt want dan gaan wij ook los hoor hahahaha
    Elien zoekt boer,visserman,kale man,pianist,gitarist,jeugdwerker en noem maar op!!

  • 20 Januari 2011 - 18:29

    Eline:

    BOX

  • 20 Januari 2011 - 18:30

    Dees:

    grapje zusdin

  • 22 Januari 2011 - 15:55

    Zeevalk:

    Ook vandaag weer garnalen gepeld van Duitse oorsprong. Zij zien er uit als U-bootjes (zie de ganalen in ongepelde toestand).
    Totaal bruto 1.940 gram, bestaande uit 993 stuks. Er bevonden zich 11 Noorse allochtonen onder hen, verder 20 gram materiaal welke niet tot de familie van de garnalen behoord, deze laatste zijn dan ook niet in het brutogewicht meegenomen.
    Ook nu viel het weer op dat er geen losse kopjes, sprieten en pootjes aanwezig waren. De garnalen pelden perfect door het vrij stugge visvlees.
    Netto opbrengst gepelde garnalen was 764 gram, ofwel een rendement van 39,3%.
    Gezien het aantal garnalen t.o.v. het brutogewicht geeft aan dat het vrij grootte exemplaren waren.
    De Duitse garnalen zijn duidelijk anders van structuur en smaak ten opzichte van e Hollandse garnaal.
    We blijven in de tijd volgen hoe e.e.a. verloopt en rapporteren daar dan ook over om iedereen van deze kennis op de hoogte te stellen.
    Bedankt voor de garnalen gebroeders Rog. Zal ze met anderen delen!

  • 22 Januari 2011 - 17:02

    Pieter:

    ja gezellig he
    nee ze is 16 maar this net ut

    maar hoe jullie over die garnalenkrokketen praten lijkt het net of jullie niks anders meer doen int weekend als je thuis bent
    lopen jullie ook allemaal gezellig over de boulevaard de garnalen krokketen eraf te lopen??

  • 22 Januari 2011 - 20:46

    Eline:

    Beste pieter ik zal even uitleggen hoe het zit!
    Bar die heeft van sommige deelnemers alvast een voorproefje kunnen nemen van de kroketten. Gelijk daarna is de wedstrijd om onduidelijke reden vertraagd en bakt de fam Rog in de v foreesstraat elk weekend zelf gemaakte garnalenkroketten. Vorige week kwam ik per ongeluk tijdens de cruciale fase van de krokketen-bak-fase binnenlopen.
    De spanning om te snijden in huize Rog!
    Naar mijn idee kan Bar het niet zetten dat hij het onderspit zal delven, en stelt de wedstrijd net zo lang uit tot hij een winnende kroket kan maken!

  • 23 Januari 2011 - 12:07

    Ome Willem:

    Ik ben het helemaal met Eline eens.

  • 23 Januari 2011 - 13:44

    Danny:

    Nou als dat echt zo is elien (en ik geloof het helemaal) dan is er in 2025 nog geen wedstrijd geweest!

  • 23 Januari 2011 - 17:54

    Pieter:

    dan wordt het tijd dat ik weer eens mee rij in het ROG busje vanuit cuxhaven want dat is nu al weer bijna een jaar geleden en kweet de mopjes niet meer dus bar moet ze me maar weer eens vertellen en natuurlijk het recept proeven van de enige echte B-ROG garnalen kroket(kneem dan wel pillen mee want stel je voor) ja en dan maar eens zeggen welke er beter smaakt. van de ene rog of van de andere rog

    is het niet net zon oorlog als uit die reclame op tv over die sinaasappels

    vanaf heden oorlog tussen rog en rog over de GARNALEN KROKET kan het ooit nog goed komen wie weet weten we het in 2025 of maken ze een vredes verdrag wie weet

  • 23 Januari 2011 - 21:10

    Barry:

    Als het goed is hebben we van de week weer internet aan boord.
    Een duits kaartje, dan kan ik lekker op me gemakkie een nieuw blogje maken.
    Kijk "Danny zoekt boer" daar ga ik echt niet aan beginnen.
    Dat moet hij zelf maar doen.
    Ik wil hem heus wel een paar tips geven.
    Maar goed als je nog even geduld heb de blog komt er aan.
    de mazzel

  • 25 Januari 2011 - 07:28

    AvdH:

    Mijn kroketten raken overdatum!

  • 25 Januari 2011 - 07:32

    Danny:

    Joh neem jij ze ook lekker mee naar dasfast volgende week! Die krokettenwedstrijd komt er toch niet meer als ik het zo hoor... :P

  • 25 Januari 2011 - 07:42

    AvdH:

    Ik heb er nog een paar honderd liggen. Neem ze zondagochtend wel mee naar de kerk. Kunnen we misschien in consistorie gaan bakken, tijdens het koffie drinken. Heb net Wout Bruin gebeld. Hij wilt wel mee helpen bakken!

  • 25 Januari 2011 - 07:48

    Ria:

    Ik heb overwogen om mijn zelf gemaakte kroketten gisteravond mee te nemen naar de VBK vergadering. Helaas pasten ze niet meer in mijn koffer (achterop mijn brommer). Maar ik denk dat ik ze wel mee zal nemen naar de VBK. Ik heb namelijk gister met Desiree afgesproken dat ze mij dinsdagmiddag 1 maart komt halen met de bus. Dan gaan we naar Ons Centrum om de zaal klaar te zetten. 's-avonds mag ik dan bij de familie Rog blijven eten (hopelijk geen garnalenkroketten) en gelukkig mag ik ook blijven slapen. Bar is er toch niet in die week, dus ik hoef niet op de bank te slapen.
    Dees: hartelijk bedankt voor je aanbod! ik neem het graag aan, en we hebben het er nog wel over, want ik wil graag de rest van de week ook blijven slapen. Dat scheelt namelijk voor mij een hoop heen en weer rijden met mijn brommer.
    Misschien kan je ook dan gelijk even me haar doen (voor dezelfde prijs als vorig jaar).

    Bedankt hoor!

    Kusjes en groetjes van Ria

  • 25 Januari 2011 - 08:11

    Ria:

    Wauwww..!!!
    Ik voel me al helemaal blozen.
    Wie is zeevalk.
    Leuk hoor deze site.
    Had je me eerder moeten vertellen Desi.
    X

  • 25 Januari 2011 - 12:02

    Dees:

    Om het maar even op de krokettenwedstrijd te houden..
    Als AvdH en Danny Spaans de locatie regelen(moet geen probleem zijn Het Ons Centrum is groot zat) en een lekker drankje en natuurlijk een datum prikken(liefst in het weekend)dan komt het helemaal goed!
    Ik hoor het wel..aanstaande zaterdag lijkt me prima!

  • 25 Januari 2011 - 12:11

    Ome Willem:

    Ik wist niet dat Dees en Ria zo close waren.Ik hoop overigens wel dat ze boven op nr.43 blijft(Ria).
    Anton en Ria lijkt mij wel een leuk stelletje : kan Ria Anton gezelschap houden,wanneer hij de bemanning van de SCH 10 gaat ophalen,hebben zij op de terugweg ook nog een beetje gezellige aanspraak.

  • 25 Januari 2011 - 12:34

    Dees:

    hahahaahaha Ome Wim jij maakt er helemaal een potje van!
    Ik dacht inderdaad eerder dat ze bij jullie kan blijven slapen voor Co ook nog gezellig!Dan kanze gelijk je schitterende kast zien Wim!!

  • 26 Januari 2011 - 12:12

    Familie Rog:

    op weg naar Hollandse wateren

  • 26 Januari 2011 - 14:20

    Ome Willem:

    Ik vind het niet leuk dat mijn neven Anton en Ria de gelegenheid niet geven samen naar Duitsland af te reizen,om ze op te halen en op de terugweg gezellig een praatje te houden.Hebben zij hier zo`n slecht idee over,dat ze met spoed naar Hollandse wateren opstomen?

  • 26 Januari 2011 - 14:25

    Dees:

    Nou Ome Wim ....de bus staat nog in Cuxhaven???dus....

  • 26 Januari 2011 - 15:36

    W.H.:

    3uur geleden op weg naar de hollandse wateren, om de Scheveningse krant te lezen.
    Rien blijft altijd maar lachen.
    Leuke foto.

  • 26 Januari 2011 - 18:55

    Barry:

    We bennen weer in nederlandse wateren, wellekom.
    Kan iemand voor me nieuwe blog weer een filmpje op You tube zetten??
    Weet niet of mister Pollie er zin in heb ik hoor het wel.
    Hou die kroketten nog even stijf, komt goed.
    gr de Rogjes

  • 28 Januari 2011 - 14:16

    Zeevalk:

    Vandaag een kilogram Hollandse garnalen, met een enigszins Kattuks dialect, gepeld. Deze kilogram bestond uit 572 exemplaren en bevatte vrijwel geen vreemd materiaal.
    Pellen ging goed, weinig losse staartjes of pootjes etc.
    Netto resultaat 376 gram van die mooie roze jongens en meisjes.
    Wordt vervolgd.

  • 28 Januari 2011 - 15:02

    Danny:

    Even een vraagje:
    Heeft er iemand toevallig nog een fritruurpan te leen voor zondagochtend?
    Wout Bruin belde net dat die van hem van de week doorgebrand is. Die pan is nou namelijk ook bruin....
    Nou zit AvdH met ze handen in het haar, want hoe ken hij nou zondagochtend ze kroketten bakken voor bij het koffiedrinken....

  • 30 Januari 2011 - 18:40

    Dees:

    en ja hoor er komt een nieuwe blog aan!!

  • 04 Februari 2011 - 15:47

    Eline:

    jos(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheveningen

familie

Actief sinds 03 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1555
Totaal aantal bezoekers 117613

Voorgaande reizen:

01 Februari 2010 - 31 December 2010

driegebroeders

Landen bezocht: